

Quote from A New Earth by Eckhart Tolle

It has been said "God is love" but that is not absolutely correct.

God is the One Life in and beyond the countless forms of life.

Love is the recognition of oneness in the world of duality.

This is the birth of God into the world of form.

Love makes the world less worldly, less dense, more transparent to the divine dimension, the light of consciousness itself.



この手のものを訳するのは大変だけど、Let's try
*正しい翻訳はNew Earthの日本語版を見て下さい。

“神は愛だ”と言われているが、これは絶対正しくない。
神とは、無数の形の生命を生じ、越える唯一の命。
愛とは、二元性の世の中での一体感の認識。
これが物質界での神の誕生。
愛はこの世を、世俗的でないようにし、濃さを少なくし、意識の光そのものである、神の次元への透明さを増す。

なんだかよく分からない訳ですが、英語だとしっくりくるんだけどなぁ~。

Anyway,けだし名言です。

